Saturday 19 November 2011

“bukan lambat tu tak bermakna dia tak bagus”.

Actually tiba2 terfikir lepas ape yang dah jadi kepada aku.then kawan kawan aku.sampai lah kepada sesape yang aku tgk kat sekeliling aku.almaklumlah ramai kan yang aku jumpe.hewhew.bukan ape,for your information,im not a good student*bukan nak cite gebang oke*.dalam mase aku not a good student tu,aku pon meleweh leweh dalam buat kerja.then sume asgment aku pon tak lah cepat hantar then bla bla bla*malas nak cakap.segan wooo*heheheh.pastu aku ni nak cakap kena dugaan ke kan,mase nak final haritu aku ni pon sebok lah buat kerja,cehh,macam bagus jek,tp im the last student yang buat kerja itu ini.okayy!maluuu*tutup muka.memang dah panas jugak la.tak boleh duduk siam.yalah,cube bayangkan,all my classmate dah siap dah kerja,tak la sume, i mean kerja dorg sume in progress je dan sume berjalan dgn lancar DAN kerja2 dorg gempak2 burlaka.so rasa persaingan tu ade la dalam diri ni.yela,tergugat sangat aku tgk.awal2 dah siap journalism.journalism susah tau! okay dalam course aku part6 tu ade EMPAT, journalism,fashion*yg aku minat tu*,fine art and advertising.so ktorg kena kejar dan siapkan semua dalam waktu yang ditentukan la kan dimana advertising kena hasilkan 3 gambaq,journalism 8 gambaq, fine art 4 gambaq,dan fashion ade 4 gambaq. So total semua,bape ek,jap kire sat.nampak sangat math fail!bukan fail lah,lupa.haha.okay semua ade 19.betul kan?kira 2 kali okayyy.takot salah.ahahhaa.okay then 19 tu banyak kan?pastu web kena siapkan,then ade lagi satu subject yang kena interview.so nak jadikan cerita aku ni yang lain dah siap,yang aku lemah ni bab journalism dan jugk fine art.serius.aku memang lemah!full stop!hahaa.yg minat fashion photogarphy je la.aduii.nak mention lagi!okay okay.lepas tu aku ni cari punya cari punya cari,tak dapat jugak gambaq yang dikehendaki.my lovely cik nuri aku ni cakap,just find lagi topic then pergi  je shoor sbb tggl lagi 2 mggu tak silap aku kot mase tu.nak mampos ke ape?*ni aku pepandai ckp*heheh.alhamdulillah lepas kena kejar begger,kena kejar bapok kat chow kit road,aku pon dapat lah hasilkan gambar yang org cakap ‘cukup makan’.alhamdulillah dan alhamdulillah dengan pertolongan mereka budak budak nakal HD6A tu, aku ni dapatlah siapkan kerja.terharuuu sangat occayyyy!yang aku sangat terharu tu mase aku pergi jumpa cik nuri mase nak bagitau dia “MAAF CIK NURI,SAYA TAKDE GAMBAR JOURNALISM” sempat dia nasihat kat aku.sebab aku pk punya lah jauh,kena pukul lah itu lah bebel lah macam macam lagi dengan die sbb tak siap gambar yang dia nak.then ni ayat dia “bukan lambat tu tak bermakna dia tak bagus”.seriously ayat ni yang aku ingat2 dan ni memory aku dgn dia..mungkin.he’s a good teacher yang ajar dan banyak bagi nasihat. Thankyou Cik Nuri. Yang aku nak cakap kan kat sini bukan ape. Aku cuba,cuba,cuba.sampai nak rase give up*padan muka sape suruh buat kerja lambat* serius nak duduk belakang je mase ade class and kengkonon tukar topic or buat2 ade topic best if class lengang takde suara.so kurang sikit nebess tu dan buat cik cik aku tu takde tanye aku pasal kerja!ape lah nak jadi kan?jangan la contohi and i admit it.dan aku insaff*sob sob sob*. Ayat yang cik nuri bagi tu seolah semangat utk aku. Then lepas cuba,please jangan rasa nak give up.yess tu expression kite lepas ape yg kite buat tak jadi.tp selagi tak jadi,cuba and cuba lagi sampai jadi!hehehee.just nukilan sikit sikit untuk direnungkan,difikirkan.
So saye kongsikan la sikit ye gambar yang cik nuri pilih untuk journalism aku eh?boleh la boleh laaaa.tengak tau!hihihi.aku amek gambar org jual katak tau.haaaa.takot ke tidak?geli ke tak cuollsss?kalau tak geli,jangan nak menipu aku lah.bagi letak dalam seluar kang.ahahhaa.so kat pasal menglembu,perak ni dipenuhi oleh kaum cina.org melayu 2% dan indian 3% kot.ceh macam pandai jek bagi persen persen ni.haha.bukan ape mmg tempat ni mcm2 ade,jual babi,katak,macam2 laaa.kalau nak daging katak segar,datanglah sini.ape salahnye cuti-cuti malaysia kejap kan?tgk tempat ni.lagi satu!org cina sini best dan sporting,siap offer aku pork salai.wooooo kalau aku tak perasan,dah lame cube first time benda tuh!puihhhhh!hahahaaa.okay ape td?dont ever give up okay.sbb Allah nak uji tahap kesabaran kita jee.keep smile peeps! J

ni la aunty yang offer daging pork kat aku.comel mcm nak cium kan?eish.haha

ni second day aku datang jumpa aunty ni.muka dia agak meluat ya di situ

uncle ni power dan sporting.slumber dgn kerja dia walaupon aku terkangkang kiap amek gamba kat sebelah dia.hahai

amacam?goreng pon sodap!

1Malayisa <3

katak oh katak.org cina ckp organ dalam tu sedap dan berkhasiat kalo buat sup.fuuhhh!

taknak focus kat lain.kuku dia tu je.melatop ke tak?erk.


pak aji dan amoi.


last,ni layout yang aku hasilkan.macam mane?boleh masok team metro tak?hehe

No comments:

Post a Comment