Sunday 11 September 2011

peace!

Assalamualaikum and a very good morning. J

Jam di hujung bawah skrin laptop menunjukkan pukul 4.00 pagi dan aku still lagi tercongok depan laptop.mengenang nasib bekerja keras untuk final Diploma Show kami, The Eye. Dup dap dup dap makin hari makin dekat dateline yg kena kami hadapi.fuhhh!berpelih jugak.dan sudah sekian lama blog ini dibiarkan berhabuk tanpa digilap.hahaaaa.seriuss sangat busy sampai hari raya entah kemana,cuti tah kemana,kawan beraya kemana,duit raya kemana.tak tahu nak explain yang saat2 getir final ni sume sibuk memanjang.cakap pasal raya,so far, my raya macam biasa.yang istimewanya dapat beraya dengan mak ayah yang berada di Kota Tinggi dan mak abah yang berada di Kluang.haaaa.hebat ke tidak ade mak bapak dua orang?haa,kalau nak tau mak abah tu my makbapak angkat.seronok beraya di kampung halaman menghentikan sel2 otak untuk berfikir pasal assignment.huishhh.tak beraya mana pon.yang best sebab feeling raya.tu jek.so Selamat Hari Raya!xlambat sangat kan?heeeeeeeee :P

BEGGER:
Alhamdulillah Journalism aku hampir settle*walaupon last minit.tu begger punye pasal.lepas ni taknak percaya begger yang tah hape2 memintak2 duit tepi jalan tu.kerja sendiri boleh?haaaa.agak kejam la ayat ni tapi bukan ape,sume tu bersebab dan sesiapa yang kat luar sane tu yang selalu nampak dan selalu bermurah hati bagi duit sebab kesian kat begger2 tu,baik ubah pemikiran anda dan baik duit RM2 atau RM1 anda tu bagi jek kat adik2 korg buat beli gula2ke,ape ke.kenyang perut adik beradik sendiri.kan? tak pon derma kat tabung masjid .mane taknye.marah aku ni kekadang bertempat.so nampak begger yang kengkonon nampak pakai tongkat sakti ke,tongkat free yang hospital bagi tu ke,ignore jek.haaa.IGNORE jek.nampak?bukan ape bayangkanlah yek2 aku percaya yang kau tu begger terduduk bersimpuh mintak belas org,tetiba nampak yang aku ni berkamera*cehh* konon photographer National Geographic yang rakam kesian hidup begger or as known as PENGEMIS,tetiba dari muke kesian duduk macam org sakit sangat,mencuba menjadi Hulk pulak.kejar aku sbb ingat aku ni nak amek gambar die.huuuuuuuuuuuuih!yess,memang tak cukup kaki aku lari sbb kau kejar dengan kaki yang konon sakit tu.gaknye memang kelakar la org tgk aku berlari takot sbb kau seram.seriuss beb,seram macam hape muke dorg kejar ala ala manje  tapi sereeemmm.bayangkanlah.memang i admit it yg aku pon salah jugak la kot sbb nak amek gambar kau.tp aku nak pertahankan jugak yang aku tak salah sbb baru pegang kamera,tak sempat snap ape2.haaaaaaa.so lepas ni jangan la mudah percaya pade pengemis2 tepi jalan tu.aku dulu kesian bagai ape tgk korg hidup melarat.tp bile bende dah jadi dan kebenaran tebongkar yang korg tu bukan tak boleh kerja cari duit sendiri,tapi malas nak usaha.duduk la bersimpuh,bersila tepi koridor mintak duit sana sini.menipu org.ishh.mane baik.I’m so sorry la sape yang tak stuju.tp benda dah jadi kat aku,opinion masing2.thats all J.

Okayy,malass nak marah2 pepagi buta ni sebenarnya,tp terpaksa cerita.heeee.aku nak share gambar adik2 yang aku shoot kat Batu Gajah.area tu berderet sekolahh dan bermacam ragam bebudak ni.dorg tengah final ni.harapharap dapat la jawab elok2.bukan untuk siapa.untuk anda jugak.almaklumlah saye pon ade adik yang nak SPM ni.so kire saye abang jugak lah kan?bak kate iklan tu,”aku kan abang”.weeeeee.yang penting dorg ni masing2 cute sangat macam nak cubit pipi memasing.adeyyyy..sporting sampai bukan aku yang offer nak amek gamba,dorg yang sebok “abang!abang!nak amek gamba bang!”haaaaa,tu ayat2 adik2 sekarang.haaaa,bolehh ke tidakkk?hahahaaa.Good Luck adik2 yeee utk final.Good Luck for me and my friends too.*cewahh dan feewit!







No comments:

Post a Comment